5 gode sommertips
fra Deborah

Når du erfarer brugen af tipsene og hvad de kan gøre for dig, vil du se at de bliver »et must«, uanset årstid.

Tips #1 – Planlæg for flow og gode dage

Det er sommer og mange tager ferie. Vi har måske brug for at slappe af og lave ting, uden nødvendigvis at skulle have en plan. Når du nu får et tips om at planlægge for flow og gode dage, så betyder det ikke at planlægge i detalje, snarere tværtimod – være i Nuet og følge hjertet.

For at komme i kontakt med hjertet, kan du forberede næste dag og tænke igennem hvad du ønsker. Hver aften, når det er tid for at sove, kan du tænke på hvordan du ønsker at din morgendag skal være. Brug fantasien og lev dig ind i det. Lad det være det sidste du tænker på, inden du falder i søvn.

Da vil du vågne udhvilet og med fornyet energi. Din hjerne er et fantastisk redskab, når du spiller på hold med den. Den renser og forbereder, og du kan få god flow.


Tips #2 Lav dig et mentalt fristed

Det vi har hovedet, vil påvirke alt vi gør og oplever. Derfor er det smart at lave sig et mentalt fristed, som du kan bruge, når tankerne farer omkring og du ikke får stoppet tankestøjet.

Luk øjnene, og tag et par dybe vejrtrækninger. Tænk dig at du nu skal lave et rum, der bare er dit eget. Det kan være hvor som helst, og du er fri til at lave det præcis som du ønsker det skal være. Sørg for at fylde dette rum med gode ting og gode følelser, så det er et godt sted at være. Når du er færdig, åbner du øjnene og tager med dig den gode følelse videre i dagen.

Denne følelse og dette rum kan du tænke på, når du er i situationer hvor du bliver usikker eller stresset, eller når tankemylderet kører derudad.


Tips #3 Giv slip på unødigt tankemylder

Hvis tips #2 ikke havde fuld effekt på tankemylderet, kan du bruge dette tillægs-tips.

Måske har tankemylderet pågået over længere tid, og da må du gå lidt dybere til værks for at finde ro, og have en hverdag med flow.

Brug en notesbog og »skriv af dig« de tanker der er forstyrrende. Være sig bekymringer eller frustration. Skriv det du tænker, til du ikke har noget mere at skrive om. Det at komme af med tankemylder på denne måde, vil også hjælpe dig til en oversigt over hvad, der foregår inde i dig. Du kan få et klarere blik og vil finde lidt større ro.

Når du er færdig, kan du tage ind det mentale fristed, som du fik tips om i tips #2. Tag i brug alle de tips du får i sommer, så skal du se at det kan blive enkle tips at bruge, også når sommeren er forbi.


Tips #4 Lær dig mental førstehjælp

Hvad gør vi, når alarmen går og vi bliver grebet af en følelse?

Til at starte med, lad os se på hvad der sker i sådanne øjeblik.

Lad os bruge et trafiklys for at beskrive det. Når det er grønt, er alt klart og vi kan gå elle køre. Vi kan tænke os at det er en zone af flow, og vi er på et godt sted i os selv.

Hvis vi ser, at lyset skifter til orange, må vi være opmærksomme og gøre os klare til at stoppe. Når vi er i en orange zone, kan vi sige at vi er på ’alert’. Vi er mere anspændt, opmærksomme på omgivelserne og vi kan være urolige.

Når det er rødt lys, er det fuld stop. Det bliver det også for os. Vi har ikke længer kontrol over følelserne i en rød zone.

Så tilbage til spørgsmålet, hvad gør vi, når alarmen går?

Vi gør, som vi gør ved rødt lys – vi stopper op. Fordi hjernen er vores signalsystem, må vi give den gode signaler.

Tænk på noget der er positivt for dig, fysisk smil med ansigtet, og hold fast i den gode tanke i 90 sekunder. Da får hjernen de gode signaler, og du kommer tilbage til grøn zone.


Tips #5 Træn dit naturtalent op

Lige siden du kom til denne verden, var du et naturtalent til at mestre livet. Den naturlige indlæring, for os mennesker, er at lære ved at observere, øve ved at træne og så gør vi det bare. Det vi lærer, bliver automatiseret og vi tænker ikke længer over det.

Da du skulle lære at gå, øvet du helt til du klarede det. Det var ikke noget der heddet sig at give op, eller at ikke klare. Du havde »nogle« forsøg, og hver gang rejste du dig op igen. Det er den naturlige modstandskraft du er født med – du gav aldrig op!

For at hente frem denne kraft i dig selv, kan du øve dig på nye ting. Ikke vær bange, men tag et trin ad gangen; Først lære, så øve, øve, øve, helt til du kan. Da har du hentet frem din naturlige modstandskraft, eller det som også er kendt som resiliens.

Det er utrolig hvad vi kan klare at gøre, ved at følge denne »opskrift«, som er en helt naturlig del af dig. Dette er bare en påmindelse om at du har alt det som skal til, for at mestre livet.

Held og lykke!

Del på facebook
Del på linkedin
Del på twitter
Del på print
Del på email

»Det kan da ikke være
så enkelt«

Dette kan høre kompliceret ud, men efter snart tredive år med egen udvikling og testning, har jeg fundet et enkelt koncept. For at være sikker på, at metoden virker, bad jeg forskere om at se nærmere på, hvilke resultater vi kan forvente at få, med BevidsthedsTræning. Det, at noget som er komplekst, faktisk kan gøres på en enkel og systematisk måde, er lige præcis en af mine udfordringer, hvor jeg har mødt og møder modstand fra mange hold. Det er fordi vi har lært at være skeptisk, hvis noget er for enkelt, ”det kan da ikke være så enkelt”.

Læs mere »

Modtag nyheder fra
Unique Mind ESP – DK
direkte i din indboks.

Ved at trykke send samtykker du at Unique Mind ESP – Danmark kan sende dig nyheder og information. Du kan altid afmelde dig nyhedsbrevet med et enkelt klik.