Et alternativ til sovepiller

I weekenden, på vej til kursus i Trondheim blev jeg siddende og læse et magasin i flyet. Jeg blev opmærksom på en annonce med nyheden om et receptfrit lægemiddel. Jeg citerer: »En ud af tre har ugentlige søvnproblemer, og stadig flere kæmper specielt med at falde i søvn. Stress og bekymringer er almindelige årsager. Nu er der kommet et nyt receptfrit lægemiddel som dæmper uro og letter det at falde i søvn«.


Gøre ting på en anden måde for at få et andet resultat

Endnu engang laves der nye lægemidler der behandler symptomer og ikke årsager. Vi må lære at håndtere stress og bekymringer, hvis ikke, bliver vi et samfund der må tage piller for et eller andet. Jeg forstår, at hvis man ikke har lært nogen anden måde at løse ting på, så er det ikke så nemt.

Det var en af grundene til at jeg brugte så mange år af mit liv på at udvikle BevidsthedsTræning. Jeg var også der at jeg ikke havde lært noget om hvordan jeg kunne træne hjernen, og lære at systematisk rydde hovedet. Jeg kæmpede med søvn og bekymringer, hvilken igen førte til et hårdt stop i livet.

Det er gennemført et nyt forskningsprojekt, der havde til hensigt at efterprøve resultaterne fra det første projekt. Dette bruger jeg tid og ressourcer på, i håb om at vi slipper at leve vores liv på piller og andre substitutter. Selvfølgelig må vi være villige til at gøre ting på en anden måde, end vi tidligere har gjort for at kunne klare at få et andet resultat. Og måske er det her vi må sætte ind flere ressourcer, for at få folk til at forstå alle de goder vi får ved hjernetræning og nogle minutter af livet til at udføre enkle greb.

De siger det så godt i annoncen at pillerne ikke har nogle bieffekter, men hvorfor er det et lægemiddel da?

Her er det en anden måde at gøre det på, hvor den eneste bieffekt er et roligere hoved og bedre søvn:


Et uddrag fra min bog »Magical Moments«

Denne teknik hedder Natfilm. Jeg anbefaler dig at bruge den hver aften. Teknikken udføres i to trin, der en del er skriftlig og en del er mental.

Fordi forskning viser, at det at bruge pen og papir giver større effekt end at skrive på pc, anbefaler jeg dig at have en egen bog for Natfilm. Der skal du hver aften skrive lidt, for at opnå varig ændring i dit liv. du behøver ikke at tænke på hvordan du skriver, eller hvor meget du skriver, men det at skrive er vigtigt. Gør det gerne lige inden du skal i seng, eller sid i sengen medens du skriver.


En effekt teknik for en god nats søvn

Læs igennem teknikken inden du går i gang.

  • Skriv øverst på siden: Dagen i dag. Her skal du skrive lidt om hvordan din dag har været og medtag eventuelle udfordringer du har mødt. Skriv også ud alle følelser, sådan at du tømmes for bekymrende tanker.
  • Når du har gjort det, skriver du: Dagen i morgen. Her skal du skrive om hvordan du ønsker at din morgendag skal være. Skriv det som om det allerede har sket. Afslut med at skrive: Tusind tak for en fantastisk dag med fri flow og helhedsløsninger. Denne sætning eller lignende tak, skaber en forventning om et positivt flow i din hverdag.
  • Når dette er gjort, genstår den mentale del. Den mentale del skal gøres siddende, for at undgå at sove.
  • Sid i sengen når du er klar til at sove. Luk øjnene og tæl fra 7 til 1. træk vejret dybt før hvert tal.
  • Tænk dig nu på nyt dagen i dag igennem, som om du ser på en film. Når du ser, eller tænker på dagen i dag på denne måde, lægger du alt som har sket udenfor dig selv og er fri for at gå ind i følelserne på nyt.
  • Tænk dig på nyt dagen i morgen igennem, og denne gang er du med i filmen. Oplev dagen i morgen sådan du ønsker at den skal være, med flow og helhedsløsninger. Afslut med at du sidder i sengen og mentalt siger til dig selv: Tusind tak for en fantastisk dag med fri flow og helhedsløsninger.
  • Læg dig ned for at sove, uden at tælle dig ud.


Helg og lykke og hav en god nats søvn.

– Deborah

Del på facebook
Del på linkedin
Del på twitter
Del på print
Del på email

»Det kan da ikke være
så enkelt«

Dette kan høre kompliceret ud, men efter snart tredive år med egen udvikling og testning, har jeg fundet et enkelt koncept. For at være sikker på, at metoden virker, bad jeg forskere om at se nærmere på, hvilke resultater vi kan forvente at få, med BevidsthedsTræning. Det, at noget som er komplekst, faktisk kan gøres på en enkel og systematisk måde, er lige præcis en af mine udfordringer, hvor jeg har mødt og møder modstand fra mange hold. Det er fordi vi har lært at være skeptisk, hvis noget er for enkelt, ”det kan da ikke være så enkelt”.

Læs mere »

Modtag nyheder fra
Unique Mind ESP – DK
direkte i din indboks.

Ved at trykke send samtykker du at Unique Mind ESP – Danmark kan sende dig nyheder og information. Du kan altid afmelde dig nyhedsbrevet med et enkelt klik.