Referencer

Hjernen tror det den får høre!

Lærer og elev

Jeg er en lærer og specialpædagog, og har ubevidst taget nogle forskellige teknikker i brug, når jeg interagerer med elever, men efter BevidsthedsTræning I™ er jeg så meget mere bevidst og beslutsom. Det er klart, at eleverne bemærker dette. Det der netop er sket, er intet mindre end et lille vidunder.

Jeg havde en time med en elev på grundskolen, der stræber meget med læsning og skrivning, trods mange års træning. Som vanlig, blev eleven diagnosticeret med dysleksi og ADHD / ADD. Han er en meget sympatisk og venlig sjæl og meget reflekteret for hans unge alder. Humor og ironi er hans kendetegn, så det er altid rart at være sammen med ham. I dag skulle vi udføre et orddiktat, og det er noget, som han sædvanligvis stræber med, så motivationen er ikke stor, men han er alligevel pligtopfyldende.

Jeg talte med ham og fortalte at denne test ikke betyder noget, det er bare en lille prøve om han husker nogle af de ord, vi har arbejdet i år, og at det er godt for mig at se, hvordan han arbejder.

Han begynder tøvende. Sovet er ordet han skal skrive. Er det med å eller?

Han er usikker. Jeg siger, at jeg ikke altid husker, hvordan ord er skrevet, og at jeg så skriver ordet på en række måder på et ark og så ser jeg, hvad der ser mest kendt ud. Han kan godt lide den idé og skriver ordet: Sovet, både såvet og sovet, og ser straks at sovet ser mest kendt ud. Denne enkle teknik virker beroligende og sænker hans skuldre lidt. Så siger han følgende: Jeg er ikke så god til dette.

Jeg vælger derefter at stoppe lidt og tager fadt i denne udtalelsen. Jeg taler lidt om tankens kraft, og at hjernen tror det den hører, så hvis han fortæller sig selv, at “jeg er ikke god”, er det det, han får. Jeg forklarer lidt mere, at han mister sin kraft, hvis han fylder hjernen med negative tanker, og jeg ser, at dette synker ind. Han smiler og begynder at sige, at han er ganske god til dette. Umiddelbart, er det som han nu har tilgang til de korrekte ord, han har opbevaret et sted i hjernen, men som ikke er tilgængelig, når han ikke spørger hjernen om det, for han formår pludselig at skrive selv de sværeste ord korrekt. Skjorten, gafler, geder, skinne kommer som perler på en snor. Han er lige så undrende til dette som mig. Ud af 20 ord fik han 16 korrekte, mod 5 korrekte, da den samme prøve blev taget i januar.

Forklaringen må være, at vi mister adgangen til vores ressourcer, når vi snakker os selv ned.

Dette var en meget sjov erfaring. Takket været BevidsthedsTræning I™ har jeg virkelig fået noget at tænke over i dag. Mange tak. Varm hilsen fra Vestlandet (-:

Del på facebook
Del på google
Del på twitter
Del på linkedin
Del på pinterest
Del på print
Del på email
Barn læser

Øget kundskab i skolen

Jeg arbejder som lærer og specialpædagog i grundskolen og har gennemført flere kurser hos jer. Nu vil jeg fortælle om en undervisningstime jeg havde her en dag.

Læs mere »

Repetition giver vækst

Hver gang jeg repeterer, sker der magiske ting på kort tid. I tillæg til al den ekstra flow som kommer i efterkant af kursus, som for eksempel at køen pludselig forsvinder, bliver mere tålmodig, bussen kommer nøjagtig i det jeg ankommer holdepladsen osv.

Læs mere »

Modtag nyheder fra
Unique Mind ESP – DK
direkte i din indboks.

Ved at trykke send samtykker du at Unique Mind ESP – Danmark kan sende dig nyheder og information. Du kan altid afmelde dig nyhedsbrevet med et enkelt klik.